Доц. Христо Михайлов пред агенция „Фокус“: България трябва да разшири продуктовата гама и да прилага маркетингова концепция за развитие на туризма

България трябва да разшири продуктовата гама и да прилага маркетингова концепция за развитие на туризма. Това каза за сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ заместник-председателят на АБВ и преподавател в Лесотехническия университет в София доц. Христо Михайлов по повод предстоящата утре кръгла маса за проблемите и перспективите пред родния туризъм. Много ог нестандартните форми на туризъм остават скрити за повечето пазари, обясни той. България трябва да развива атрактивните форми, с които разполага, уточни доц. Михайлов като даде пример с Провадийските солници, Дуранкулак, възможностите за поклоннически туризъм във Варненска, Добричка, Шуменска и Силистренска област. „Ние търсим диверсификация на туристическия продукт в страната, тъй като масовият, морският и ски туризмът имат своите ограничителни рамки. Ограничението идва както от продължителността на сезона, и на морския бряг, и в планината, така и от запълващия се капацитет на престойната структура, тъй като не може да се строи безкрайно. Обществото реагира изключително чувствително на темата „Презастрояване“. Българският туризъм трябва да се развива многопосочно, в други сфери. Трябва да се потърсят възможности за екологичния, историческия, ловния, риболовния, за фотолова – това са основните цели“, обясни доц. Христо Михайлов. Според него е изключително важно рекламата на България да бъде поставена на картата на Европа и на туристическите пазари. Освен върху морето и планините, трябва да се постави акценти и върху екологичните, рекреационни форми на туризъм и куртурно-историческото наследство на страната. Това може да се случи с активна рекламна политика от страна на държавата, допълни той.

Назад

Top