Петък, 13-и за 20 години в НАТО
Петък, 13-и! Сякаш в унисон със суеверието, на злокобната дата България и българските Военновъздушни сили ги сполетя трагедия. Катастрофата отне живота на двама български офицери – доблестни мъже, пилоти, съпрузи, родители. Намаля с още един самолет оскъдният ни въздушен флот. Пред камерите на събралите се журналисти България загуби военен потенциал, загуби и авторитет. Предвиденият за следващия ден авиопразник бе отменен, вместо с гордост сърцата ни се изпълниха с тъга и спотайван гняв.
Инцидентът направи явно действителното състояние на военновъздушните сили на България, и независимо какви причини за трагедията ще посочи назначеното разследване, то за всички ангажирани с летателния процес са ясни поне две от тях. На първо място е системния „недональот“! Срамно е като общество и държава, че нашите пилоти летят пет пъти по-малко часове от минималният стандарт за летец от НАТО. И това е в добрия случай. Недостатъчните летателни часове, влияят както на специалната подготовка, така и на летателната такава на пилотите. Втората причина е системната необезпеченост на пилотите ни с технически средства от всякакъв характер. Изтекъл и изтичащ ресурс на самолетите, невъзможност за ремонт и забавени ремонти. Забавени доставки на нови самолети и приучване на пилотите за тях. Всичко това поставя в риск живота и здравето на летателния състав и невъзможността да се изпълняват задачите по охрана и отбрана по въздух на България. От години сме свидетели на „Еър – полисинг“ над небето на България изпълняван от самолети на други, не само съседни нам държави. Всичко това не е повод за национална гордост, военните съюзи и военната солидарност по линия на НАТО не могат да прикрият факта, че военно-въздушните сили на България са само абревиатура, без адекватно съдържание.
Без да омаловажаваме труда, героизма и себеотрицанието на българските пилоти и наземен състав, които работят в условия на системен дефицит на всякакви ресурси, време е с горчивина да признаем, че ВВС са една превръзка, зад която се крие безотговорността, безстопанствеността и предателството на политическото ръководство на отбраната.
Като граждани на България, като членове на държавноотговорна партия, ние от ПП АБВ настояваме не само за задълбочено разследване на инцидента, но и за реален и адекватен анализ на причините довели до трагичното състояние на ВВС, за изработване и следване на дългосрочна и всеобхватна програма, за превръщане на ВВС на България в реален и функциониращ елемент на българската сигурност, и българската държава.
И всичко това – по повод „тържествата“ за 20-годишнината от членството ни в НАТО. Тържества, донесли погребения и показали стойността на предателството. Предателят Запрянов, последният целувал ръцете на съветски маршали, подписа договора за самолети F-16. Преведохме 3 милиарда – самолети няма, но имаме ковчези. Онзи ден Главчев увери украинското ръководство, че ще съдействаме да арестуват руското ръководство. Сега е моментът някой да арестува Запрянов, адмирал Емил Ефтимов и да каже, че тези предатели дариха военновременните запаси на чужда армия, направиха ни беззащитни погребални агенти. Те между себе си ще си казват „честит празник“, а ние почтените българи трябва да кажем – Бог да прости българските герои! Поклон пред майор Петко Димитров Димитров и старши лейтенант Венцислав Атанасов Дункин за изпълнения им дълг към България!