Новини от ПП АБВ

 „ЛЕВИЦАТА!“ и ръководството на КТ „Подкрепа“ се обединиха около необходимостта от ревизия на Зелената сделка

от в ПП АБВ Новини 01/06/2024

Въпросът за Зелената сделка и всички последствия за България бяха тема на среща между представители на „ЛЕВИЦАТА!“ и ръководството на КТ „Подкрепа“. Президентът на синдиката Димитър Манолов подчерта стратегическата важност на въпросната политика на Европейския съюз, като отбеляза, че прилагането й у нас е пагубно, предвид драматичното състояние на българската енергетика като цяло и по отделни сектори.

Председателят на Коалиционния съвет на „ЛЕВИЦАТА!“ Костадин Паскалев подчерта категоричната позиция на формацията за ревизиране на Зелената сделка и острата необходимост от връщането на Европейския съюз към базовите му ценности, като съюз на демократична общност.

„Зелената сделка унищожава българската енергетика. Нашата воля е да проведем политика, която ще постави на ревизия Зелената сделка и този диалог в Европейския съюз трябва да започне незабавно. Аз съм сигурен, че част от европейските лидери вече имат ясно съзнание, че се нуждаем от тази ревизия на Зелената сделка“.

Енергетикът проф. Янко Янев, директор на Института за управление на знанието във Виена и водач на листата на „ЛЕВИЦАТА!“ за народни представители в Плевен, определи Зелената сделка като измислица. Той обяви, че „ЛЕВИЦАТА!“ предлага формирането на закон за прилагането на Зелената сделка в България, който да е в интерес на страната ни. Проф. Янев е категоричен, че държавата ни трябва да запази генериращите си мощности дотогава, докато технологиите не развият по-добър метод. Той припомни събитие от миналото на австрийската столица.

„Зелената сделка е мечта на някои хора, които не разбират откъде идва енергията, как идва, по какъв начин. Няма да забравя 79-а година, когато цяла Виена беше затрупана с плакати „Токът идва от контакта, кой стои зад контакта“. Никой не се интересува. А това, че тя (Зелената сделка) трябва да бъде ревизирана, е факт. Мнозина може би спечелиха някакви политически предимства, за да се съгласяват на неща, за които дори нямат и представа, също е факт. Този, който е приел този ангажимент, той е навредил на държавата ни и трябва да носи своята отговорност“.

Професорът обясни, че въглищните централи представляват 40% от енергопроизводството на България, а любопитното е, че интернет мрежата, като технология, ползва 10% от производството на електроенергия в света.Ние имаме необходимите мощности, светът е електрически, искаме или не искаме свършили с електроенергията, спира да действа, държавата спира да действа всичко това е националната сигурност“.

Този набор от закони, който Европейската комисия събра (Зелената сделка), са направени в интерес на държавите, които измислиха Зелената сделка, те не са в наш интерес, подчерта енергетикът.

Препитанието на между 90 000 и 120 000 човека, заети в енергопроизводствения сектор, е в сериозен риск, поради загуба на работните места.

Позицията за отделните сектори на българската енергетика, в т.ч. и по въглищната енергетика,  трябва да бъде единна и утвърдена със закон и в интерес на нашата сигурност, категоричен е проф. Янко Янев. Политическият фанатизъм трябва да спре и погледът върху енергетиката трябва да стане реалистичен, коментира още той.

Като част от разгръщането на Зелената сделка, Румен Петков, водач на „ЛЕВИЦАТА!“ в Бургас, коментира Регламентът на ЕС за мониторинг, докладване и проверка на емисиите на парникови газове от големите кораби, използващи пристанищата на ЕС.

„Тук е яркият проблем за липсата на комуникация на нашите представители в Европейския парламент и в европейската комисия, българското правителство и българския парламент и с работодателските и синдикалните организации в България“.

Румен Петков определи въпросния Регламент като поредното престъпление, с прякото съучастие на нашите евродепутати в последните три ЕП. Накратко, документът с последна поправка от 2023 година, предвижда от 1 януари на 2024 година да се плащат брутални такси за кораби с брутен тонаж над 5000 тона, а от 2025 година ще се плащат и офшорни кораби с брутен тонаж под 400 и повече тона.

„Всъщност, ние ще натоварим всички кораби на страни членки, независимо от тяхната собственост, които искат да спират на европейски пристанища, да плащат една допълнителна такса. Никой няма разумно обяснение нито как са формирани цените на вредните емисии, нито как се използват в последствие. И това ще бъде поредният удар и върху транспорта, и върху енергетиката и на първо място – върху социалната система. Ефектът за българската индустрия и българското селско стопанство ще бъде катастрофа. Това ще оскъпи изключително много цената на суровините, които ще внасяме в България, за да може да работи индустрията ни, ще оскъпи износа на стоки, които вече сме подготвили и ще удари много тежко износа на зърно“.

Петков подчерта липсата на българско законодателство по въпросния Регламент, което прави държавата ни неподготвена и всички плавателни съдове са поставени в деликатно положение. В тази връзка, президентът на КТ „Подкрепа“ Димитър Манолов пое ангажимент въпроса за Регламента на ЕС за мониторинг, докладване и проверка на емисиите на парникови газове от големите кораби, използващи пристанищата на ЕС да бъде представен като тема на среща в рамките на Националния съвет за тристранно сътрудничество.

Представителите на „ЛЕВИЦАТА!“ и ръководството на КТ „Подкрепа“ се обединиха около съгласието за необходимост от дългосрочна енергийна стратегия, подчинена главно на българския интерес, от силна политическа воля за единни решения, които са полезни за държавата, със силна експертна мотивация и подплатени със сериозен анализ от гледна точка на социално икономическия ефект върху държавата ни от прилагането на регламентите на Зелената сделка.

 

 

 

Здравей 👋
Радваме се да те видим

Абонирай се за нашия бюлетин, чрез който ще те информираме за всичко ново около ПП АБВ.

Ние не спамим! Запознай се с нашата политика за поверителност за повече информация.